Kiropraktikk

Kiropraktikk betyr ”utført med hånd” og kiropraktorer er faggruppen med mest kompetanse innen evaluering av årsaksammenheng i alle kroppens ledd og muskler.

På Ski Kiropraktorklinikk vil vi alltid tenke årsak og analysere hele kroppen for å finne ut hvor feilfunksjonen sitter og hva årsaken til plagene dine er. Vi gjør alltid en grundig undersøkelse, behandler spesifikt tilrettelagt deg, og får derfor gode og varige resultater.

Under førstegangskonsultasjonen vil vi gjøre en grundig kiropraktisk, nevrologisk og ortopedisk undersøkelse av pasienten. Vi analyserer pasienten gjennom flere informasjonskilder som sykehistorie, statisk palpasjon, bevegelsesanalyse, bevegelsespalpasjon og bruker røntgen og annen billeddiagnostikk hvis dette er nødvendig.

Gjør noe med problemet før problemet gjør noe med deg!

Den kiropraktiske behandlingen

Ekspertisen til kiropraktoren består i å kontrollere ryggraden for feilfunksjoner som svekker nerve-muskel og skjelettsystemets funksjon og dermed påvirker kroppens evne til å fungere som den skal. Kiropraktorene her på Eureka Ski Kiropraktorklinikk har også god kompetanse på andre ledd i kroppen som skulder, håndledd, albue, ankler, knær og hofter.
Mange aspekter av helse kan bli påvirket hvis kroppen din har nerve- muskel og/eller skjelettforstyrrelser. Den kiropraktiske korrigeringen gjenoppretter bevegelsesapparatets funksjon slik at kroppen får evnen til å sette i gang de nødvendige reparasjonsprosessene i kroppen. Kiropraktorer kurerer ikke tilstander eller sykdommer, men hjelper kroppen og nervesystemet til et bedre bevegelsesapparat og dermed økt helse og velvære.